Spoločnosť PROKOM SR s.r.o. s poverením KATEPAL OY poskytuje svojim obchodným partnerom tieto záruky:
Záruka 30 rokov
Táto záruka sa vzťahuje na hydroizoláciu.
Táto záruka môže byť uplatnená len za dodržania týchto podmienok:
- Musia byť dodržané skladovacie podmienky (viď. každé balenie šindľa).
- Pokládka krytiny musí byť vykonaná v súlade s STN, ktoré sa k danej problematike vzťahujú a zároveň musia byť dodržané požiadavky stanovené v „Návode na pokládku (inštaláciu) fínskych strešných šindľov“, vydaných firmou PROKOM SR s.r.o.
- Nosné konštrukcie strechy vrátane debnenia musia byť vykonané podľa príslušnej STN.
- Musí byť použitá originálna podkladová vrstva KATEPAL (KATEPAL U-EL 60/2200 alebo KATEPAL LiteBase 500).
- Musí byť použitý kotviaci materiál správne zvolenej dĺžky tak, aby bola prebitá celá hrúbka debnenia.
- Musí byť dodržaná funkčná a dostatočne kapacitná ventilácia strešného plášťa. V strešnom plášti musí cirkulovať vzduch. Musí byť trvalo zaistený prísun náhradného vzduchu pod odkvapovou hranou alebo v štítoch strechy, a zároveň odvod vzduchu cez vetracie elementy v hornej časti strechy.
Záruka 15 rokov
Táto záruka sa vzťahuje na funkčné vlastnosti, farebnú stálosť a výrobnú bezchybovosť.
Táto záruka môže byť uplatnená v prípade dodržania bodov 1. – 6. viď. Záruka 30 rokov.
Záruka 10 rokov
Táto záruka sa vzťahuje na hydroizoláciu, funkčné vlastnosti, farebnú stálosť a výrobnú bezchybovosť.
Táto záruka môže byť uplatnená v prípade dodržania bodov 1. – 3. viď. Záruka 30 rokov.
Záruka sa nevzťahuje na chyby spôsobené:
- Nesprávnou montážou a poškodením materiálu pri montáži.
- Použitím nesystémových doplnkov strešného plášťa.
- Vonkajšími vplyvmi ( živelná pohroma, biologické vplyvy, hrubé či nevhodné zaobchádzanie s výrobkom, neodborná manipulácia aj.).
Oznámenie o reklamácii musí byť vykonané kupujúcim ihneď po zistení chyby krytiny s uvedením popisu chyby, miesta vzniku chyby a identifikačných údajov o kúpe tovaru u predávajúceho, umožňujúci určiť u výrobcu konkrétnu dodávku tovaru. Pri uplatnení nárokov vyplývajúcich z tohto záručného listu je kupujúci povinný zabezpečiť predávajúcemu alebo ním povereným osobám zodpovedajúce podmienky pre zistenie (určenie a posúdenie) chýb tovaru. Nároky kupujúceho z chýb vzniknutých v priebehu zákonnej záručnej doby (2 roky) sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení a nie sú úpravou podmienok predĺženej záručnej doby nijako dotknuté.
Reklamačný poriadok
- Postup pri uplatňovaní reklamácií sa všeobecne riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak je kupujúci podnikateľom, alebo ustanoveniami Občianskeho zákonníka, ak nie je kupujúci podnikateľom.
- Sortiment, druh a prevedenie výrobku a k nim dodávaného príslušenstva a doplnkov je uvedený v reklamných materiáloch a iných listinách predávajúceho. Prevedenie a zobrazenie tovaru v týchto listinách je informatívne a tieto listiny nemožno považovať za predlohy alebo vzorky
- Tovar zodpovedá STN, EN a vnútorným normám výrobcu, je vyrobený a dodávaný v akosti zodpovedajúcej EN 544 (asfaltové šindle s minerálnou alebo syntetickou nosnou vložkou).
- Tovar a výrobky sú schválené autorizovanými certifikačnými ústavmi.
- Predávajúci plne zodpovedá za vady tovaru v rozsahu požiadaviek stanovenými príslušnými normami za predpokladu dodržania požiadaviek pre pokrývanie strešnou krytinou KATEPAL, pri súčasnom dodržaní platných STN.
- Predávajúci odstráni chyby tovaru v termíne podľa príslušných ustanovení Obchodného alebo Občianskeho zákonníka. Vzhľadom k charakteru tovaru a technickej zložitosti vyriešenia reklamácie je možné s kupujúcim písomne dohodnúť predĺženie tejto lehoty
- Za vadný tovar sa považuje ten, ktorý nezodpovedá požiadavkám normy EN 544.
- Viditeľné chyby je kupujúci povinný reklamovať najneskôr pri dovoze alebo vyskladnení a vyznačiť ich na dodacom liste. Viditeľné chyby musí kupujúci reklamovať pred zabudovaním do stavby. Pokiaľ bude tovar zabudovaný s týmito chybami, nenesie predávajúci zodpovednosť za práce spojené s výmenou tovaru. Vzhľadom k tomu, že najmenšie dodateľné množstvo krytiny je jedno balenie, je nutné výslednú potrebu zaokrúhliť smerom nahor na najbližší vyšší počet balení podľa konkrétneho typu šindľa.
- Ostatné chyby je kupujúci povinný reklamovať ihneď bez zbytočných odkladov po ich zistení.
- Reklamácia musí byť uplatnená písomne s podrobným popisom reklamovanej vady s nezameniteľným uvedením dátumu reklamácie. Kupujúci je povinný preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho (napr. kópiou faktúry a dodacieho listu za reklamovaný tovar). Reklamačný formulár musí obsahovať identifikačné údaje o stavbe a zhotoviteľovi strešného plášťa. Kupujúci musí tiež umožniť predávajúcemu prístup na reklamovanú strechu a umožniť prípadný odber vzoriek krytiny a zabezpečenie potrebnej dokumentácie vady.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnou manipuláciou s tovarom, skladovaním výrobku v rozpore so skladovacími podmienkami, nesprávnou aplikáciou, živelnými pohromami apod.
- Po uplatnení reklamácie predávajúci v súčinnosti s oficiálnym distrubútorom vykoná posúdenie oprávnenosti reklamácie povereným pracovníkom. Do tej doby je kupujúci povinný reklamovaný tovar uložiť oddelene a chrániť ho pred ďalším poškodením či zničením.
- V prípade neoprávnenej reklamácie má predávajúci nárok na úhradu nákladov spojených s reklamačným konaním od kupujúceho, ktorý je podnikateľom a predmetný tovar zakúpil pri uskutočňovaní svojej podnikateľskej činnosti.
- Pri tovare, ktorý bol predaný so zľavou, sa nevzťahuje záruka na tie chyby, kvôli ktorým bola zľava poskytnutá. Na ostatné parametre tohto tovaru sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov.
- Kupujúcim, ktorý je podnikateľom, smie byť reklamácia uplatňovaná iba vtedy, ak sa vyskytuje vada na viac ako 5% celkovej plochy inštalovaného šindľa.
- Pokiaľ nie je v tomto reklamačnom poriadku stanovené inak, platia príslušné ustanovenia Obchodného a Ob čianskeho zákonníka.